נתניהו חשף: "הצלנו את אבו מאזן מחיסול"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו חשף: "הצלנו את אבו מאזן מחיסול"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בפני פדרציות יהודי ארה"ב וחשף כי ישראל הצילה את חיי אבו מאזן: "לפני כמה שנים חשפנו מזימה של 100 אנשי חמאס לחסל את אבו מאזן. לא לחסל אותו פוליטית, אלא לחסל אותו פיזית. להרוג אותו. אז אם אנחנו לא היינו שם, הם היו שם" • וגם, כשנתניהו ציטט את הרש"ר הירש זיע"א

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום בעצרת הכללית של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה (ה-GA). ראש הממשלה רואיין על בימת האירוע ע"י יו"ר ה-JFNA ריצ'ארד סנדלר. באירוע השתתפו גם שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן, שגרירת קנדה בישראל דבורה ליונס, בכירי הארגון JFNA, מנהיגי יהדות התפוצות מצפון אמריקה ובכירים נוספים.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "ישראל ורק ישראל תהיה אחראית על הביטחון ממערב לירדן, ופירוש הדבר הוא לא רק מרדף חם לתוך השטחים הפלסטיניים, אלא היכולת להיות שם כל הזמן. זאת הסיבה שיו"ש היא לא עזה. עזבנו את עזה ומה קרה? השטח הקטנטן הזה הפך למעוז של אסלאם רדיקלי בתמיכה איראנית. הם ירו עלינו 4,000 טילים, לא רק על באר שבע ואשדוד, אלא גם על תל אביב, ירושלים, קריית שמונה. למה זה קרה? כי אנחנו לא שם. אבל אנחנו כן נמצאים ביו"ש, בגדה המערבית, אז אף אחד לא בונה מנהרות כי הם לא רוצים, זה בזבוז זמן, הרי אנחנו נגיע לשם, ואנחנו שומרים על השקט".

    "נחשו מי מרוויח מזה? לא רק אנחנו, אלא גם הרש"פ. היו משתלטים עליהם תוך שתי דקות. לפני כמה שנים חשפנו מזימה של 100 אנשי חמאס לחסל את אבו מאזן. לא לחסל אותו פוליטית, אלא לחסל אותו פיזית. להרוג אותו. אז אם אנחנו לא היינו שם, הם היו שם, וזה בדיוק מה שקרה כשעזבנו את עזה. הם היו שם בעזה, היו להם 15,000 לוחמים חמושים, לחמאס היו 3,000, ובתוך כמה ימים או שבועות הם העיפו אותם, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שזה יקרה בגדה המערבית או בחלקים ממנה, שזה שטח שהוא פי 20 משטחה של עזה. אז אמרתי לג'ו ביידן ואני אומר זאת בכל מקום, אני אומר זאת פומבית, אמרתי את זה 150,000 פעם בשנים שחלפו מאז בר אילן – רק לישראל תהיה האחריות הביטחונית באזור ממערב לירדן. ג'ו אמר: אבל זאת לא מדינה עצמאית לגמרי. אמרתי: בסדר, אבל זה המצב. אתה יכול לתת לזה כל שם שאתה רוצה – מדינה מינוס, אוטונומיה פלוס, אוטונומיה פלוס-פלוס, זה נשמע כמו סוכנות דירוג או משהו, אבל זאת האמת, והאמת הזאת זוכה להסכמה רחבה מאוד לאורך הקשת הפוליטית בישראל כי אנשים מבינים שלא נסכן את חיי המדינה למען תווית או למען מאמר מחמיא במשך שש שעות, אפילו לא ב"ניו יורק טיימס".

    על הצעתו של משה נסים בנושא הגיור: "אני חושב שזאת פשרה טובה, אבל אני לא יודע אם יש לי ברגע זה את היכולת להעביר את זה כי זה קשה. זה תלוי במציאות הפוליטית, אבל זה מעניין".

    בעניין חוק הלאום: "אני לא חושב שאתם צריכים להיות מודאגים, אבל אתם צריכים להיות מעודכנים כי חלק גדול מזה מבוסס על דיסאינפורמציה. מאז יומה הראשון ישראל מקיימת שיטת ממשל פרלמנטרית. לא רק אני מגדיר אותה כמדינה יהודית. הרצל הגדיר אותה כמדינה יהודית, כמדינת הלאום של העם היהודי. למה אנחנו כאן? אנחנו כאן רק מהסיבה הזאת. אחרת היינו בדנמרק או בכל מקום אחר. למה אנחנו כאן? זאת מדינת הלאום של העם היהודי, המדינה היהודית האחת והיחידה בעולם שבה יהודים יכולים לחיות בכל מקום בעולם, צריכה להיות להם החירות לחיות באופן חופשי וללא פחד, אבל המקום היחיד שאליו יכול כל יהודי להגר באופן אוטומטי הוא המדינה היהודית".

    עוד הוסיף ראש הממשלה נתניהו: "מדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים רבים, אבל העתיד היהודי נמצא בידינו. אנחנו יכולים לשלוט בגורלנו, להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, לפתח יצירתיות כל כך מדהימה וכלכלה, יזמות ודברים רבים אחרים, לעשות זאת למען כל אזרחי ישראל, יהודים ולא יהודים כאחד, ולכונן בריתות ברחבי העולם אבל עם זאת לשמור על הברית החשובה ביותר עם ארה"ב, אין לה תחליף. הדבר היחיד שמטריד אותי בכל הנוגע לעם היהודי הוא דבר אחד, וזה אובדן הזהות. זה לא שאלת הכותל או הגיור, על זה נתגבר. זה אובדן הזהות. וזה אתגר שאני חושב שעלינו לפעול יחד כדי להתמודד איתו. קראתי מאמר של הרב הירש ויש שם שורה מדהימה: "אלה שלא מוטרדים מההישרדות היהודית, לא ישרדו כיהודים". יש בכך אמת בסיסית ואני חושב שאפשר להבטיח הישרדות יהודית במדינה היהודית אם נגן על המדינה שלנו, אבל עלינו גם לעבוד על המשכיותן של קהילות יהודיות בעולם באמצעות פיתוח חינוך יהודי, לימוד עברית, מגע עם צעירים יהודים שמגיעים לישראל – אנחנו מרחיבים את "מסע", אנחנו עומדים בהתחייבויותינו, אנחנו עושים עכשיו את מסע-טק, אבל ישנם כל כך הרבה דברים נוספים שעלינו לעשות, עלינו להושיט יד, בעידן האינטרנט, לצעירים וצעירות יהודים ולילדים יהודים ברחבי העולם כדי שיבינו שעתידם שלהם כיהודים מותנה בהמשך הזהות ושההגנה על הזהות היהודית ופיתוח התודעה היהודית הם הדברים החשובים ביותר. זה עולה על הפוליטיקה, זה נוגע ביסודות ההיסטוריה, ולכן אני מקווה שנעשה זאת. זאת הסיבה שאנחנו כאן. אנחנו עם אחד. בואו נבטיח שכל ילד יהודי בעולם ידע כמה הוא צריך להיות גאה בהיותו יהודי".



    0 תגובות